Smisao i mudrost dozvole višeženstva u Islamu
Islam gleda na društvenu zajednicu kao na životnu vagu kojoj moraju biti izjednačeni tasovi. Radi društvene atmosfere i ambijenta potrebno je da broju žena odgovara broj muškaraca. Ako se dogodi da je veći broj žena od muškaraca, kako učiniti sklad i harmoniju među njenim stanovnicima? Imamo li pravo uskratiti ženi potrebu bračne zajednice, osjećaj njena materinstva i hoćemo li je prepustiti društvenom nemoralu i razvratu kako bi joj nadomjestili prazninu tih osjećaja, ili ćemo se pozabaviti ovim pitanjem, pa ga riješiti u duhu etičkih, moralnih, ljudskih i društvenih principa čuvajući na taj način društveno dostojanstvo žene i čast porodice, te sklada i harmonije društvene zajednice.
Kako da se suočimo s tom činjenicom, koja se uvijek iznova ponavlja i ništa nam ne koristi da je negiramo. Mora postojati neki princip na osnovu kojeg se može nastupiti i djelovati.
- jedan muškarac vjenča jednu ženu pri čemu će jedna ili više žena u dobi kad su sposobne za brak ostati bez braka,
- svaki muškarac sklapa jedan zakonit brak i pored toga održava odnose s jednom ili više žena, koje ne nalaze muškarce,
- muškarci sposobni za brak (ili neki od njih) vjenčaju više od jedne žene, tako da one žive kao časne žene, a ne kao ljubavnice.
Druga je mogućnost protiv moralno besprijekornog smjera, kojem ide islam i protiv časti žene.
Treća je mogućnost ona, koju Islam bira. On je bira kao ograničeno dopuštenje, kako bi se suočio s jednom činjenicom, koju ne može otkloniti samo slijeganjem ramena.
preuzeto sa: http://muftiluk-tr.com.ba