Poligamija

Dobrodošli na blog za afirmaciju poligamije i pozitivnih ljudskih vrijednosti.

05.07.2009.

Višeženstvo i njegova višestruka korist

Oživljavanje zapostavljenih sunneta - Višeženstvo i njegova višestruka korist

Institucija braka u modernom društvu je i te kako narušena. Iz dan u dan je sve manje onih koji stupaju u brak osiguravajući na taj način svome društvu mlađi naraštaj koji će, kako je to i uobičajeno u životu, nasljeđivati brige zajednice i nositi se sa njima. O ovome problemu u nekim zemljama se ozbiljno razmišlja jer on je već počeo rezultirati «nestajanje» ili bolje rečeno izumiranja pojedinih naroda. Zajednica u kojoj je mortalitet mnogo veći od nataliteta je u ozbiljnoj opasnosti.

Razlozi koji su doveli tome su mnogobrojni a jedna od najvećih je raširenost nemorala. S obzirom da sada mladi svoje seksualne potrebe mogu zadovoljiti na vrlo lahak način i sa više osoba, a bez obaveza koje brak sa sobom nosi, i ne razmišljaju o tome. To je zato što je za njih brak jednako strast i seks i ništa više, a to imaju «besplatno» kada god žele.
Allahov Poslanik alejhis-selam kaže: «..brak je moj sunnet pa ko ostavi moj sunnet nije od mene». (muttefekun alejhi)

Islam daje prednost općoj koristi nad pojedinačnom

Površno gledanje na neke propise islama često puta biva razlogom....
neshvaćanja istih ili zauzimanja pogrešnih stavova o njihovom propisivanju ili zabrani. Nekada je mnogo lakše razumiti zašto je u islamu tako ako znamo da je jedno od temeljnih pravila na kojima se zasniva ova vjera davanje prednosti općoj koristi nad pojedinačnom. Pa tako nešto biva zabranjenim zbog toga što njegova raširenost u društvu prouzrokuje štetu. Dok ako bi to činila jedinka ne biva istinski velikim problemom. Na drugoj strani isto pravilo važi i za naredbe i lijepa i preporučena djela. Ako tako budemo gledali i na propisanost višeženstva u islamu bit će nam mnogo lakše da shvatimo razlog njegovog utemeljenja u njemu. Naravno, u društvima u kojima trenutno živimo ozakonjivanje višeženstva bi bila bespotrebna i čudna stvar.

Zato što postoji opća sloboda  ljubavnih veza. I ne samo višeženstvo mnogo toga od islam je «bespotrebno» jer  su ljudi sami sebi uspostavili sistem života i njihovih međuljudskih odnosa. Kada govorimo o propisima islama i zašto je nešto tako onda se sjetimo da ti zakoni važe za jedno zdravo i moralno društvo tj, tim zakonima se želi napraviti i očuvati tako jedno društvo. I između tih naredbi i zabrana postoji jedna uska veza, jedan se veže ili nadograđuje drugim. Poznato ja da islam zabranjuje blud i to smatra velikim grijehom i propisuje strogu kaznu za njegovo činjenje. A isto tako znamo da je broj žena mnogo veći od broja muškaraca. Na koji način da onda u jednom takvom islamskom društvu riješimo problem većeg broja žena. Da kažemo da je trebalo ozakoniti nemoral i ne ograničavati ljubavne veze na brak samo. To ne bi bilo odgovarajuće rješenje jer bi se tada vrtili u krug i uvijek bi imali jedan od aktuelnih problema na stolu pred sobom kojeg bi morali riješiti. Pa je zato najbolje i najbezbolnije rješenje propisivanje višeženstvo kako bi što lakše mogli da očuvamo svoje društvo zdravim i moralnim.

Utemeljenost višeženstva u Kur'anu i sunnetu

«..onda se ženite sa po dvije, sa po tri i sa po četiri». (en-Nisa 3). A u sahih predajama se prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem imao više žena, a što nam sve govori da višeženstvo ima svoju osnovu u Kur'anu i sunnetu Allahova Poslanika alejhis-selam. I pored toga što je većini muslimana i muslimanki poznata utemeljenost ovog propisa mnogi se od njih prema njemu kritički postavljaju. A nekada se u govoru o tome može osjetiti doza podsmijavanja i izrugivanja. Pa zato moramo upozoriti na veličinu i opasnost tog postupka i takvog načina ophođenja prema Allahovom zakonu koji u sebi nema manjkavosti. Kritikovati ovaj propis znači kritikovati Kur'an i praksu Allahova Poslanika alejhis-selam.

To znači i smatrati taj zakon nepotpunim jer se u njemu nalazi promašaj zbog dozvole ovog djela. A nijekanje ovog propisa je nijekanja jednog dijela Kur'an za što su islamski učenjaci rekli da je djelo koje izvodi iz vjere. « Danas sam vam vjeru vašu upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.» (el-Maide 3). Upotpunjavanje vjere za nas znači da ona nema potrebe da se nešto dodaje ili oduzima ili možda se čak nešto smatra bespotrebnim. Islam ne znači samo namaz ili post, on znači život i odnos prema njemu kako to Gospodar Uzvišeni voli.

Islam znači potpunu predanost

Od islama nije dozvoljeno uzimati ono što nam se sviđa a odbacivati ono što po našem nahođenju  ne odgovara. Vjernik nikako ne smije sebi dopustiti da prelazi granicu koju ne bi smio ili da daje sebi za pravo što ne zaslužuje. Riječ islam znači predanost i to ne običnu nego potpunu i sveobuhvatnu predanost. Čovjek kada shvati da je samo rob koji treba da se pokorava naredbama svoga Gospodara mnogo će biti jednostavnije razumjeti i pravo značenje ibadeta i predanosti Allahovim zakonima. Od nas se traži da stanemo u odbranu Allahovog zakona a ne da mi njegove propise omalovažavamo, ne daj Bože,  ili da ih kritikujemo. Teško je razumjeti nekoga ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan a da ne prihvata Allahove propise ili da čak javno govori protiv toga i napada onoga koji to zagovara i podržava. Iako često ne upotpunjavamo neke ibadete mi ih ne negiramo, a čak više podstičemo sebe i druge da ih izvršavaju.

Uzmimo primjer noćnog namaza koji danas, na veliku žalost, je od zapostavljenih sunneta ali uprkos tome mnogi ga preporučuju i govore o njegovim vrijednostima i nagradi kod Allaha za njegovo praktikovanje. Pokornost i predanost se baš ogleda u tome da izvršavamo ono što nam nekada i nije lahko ili s čime se na prvi pogled i ne slažemo. Time dokazujemo da je naš život, naša smrt i naši ibadeti Allaha radi Jedinog.

Neosnovane i kontradiktorne kritike

Od davnina, a naročito u zadnje vrijeme medijskog rata, muslimani i njihova vjera se pokušava predstaviti u najgorem obliku kako bi naišla na negodovanje i prezir drugih prema tome. Pored toga što se muslimani svrstavaju u kategoriju krvoločnih, zaostalih i ukratko rečeno problematičnih naroda o njima se govori da su oni vrsta seksualnih manijaka koji se ne mogu zadovoljiti brakom sa jednom ženom nego dozvoljavaju da jedan čovjek može imati više žena a civilizovani narodi takvo nešto nikada ne žele prihvatiti kao odliku «modernog» društva. Ako bi sve to slušali a da prije toga svoj mozak i mogućnost razmišljanja izvadimo iz svoje glave izgledalo bi lijepo.
 
Ali mi smo, kao što nas je i Allah stvori, razumna bića koja mogu razmišljati i zaključivati neke stvari onda se s tim sigurno nećemo nikada složiti. Kao prvo, oni od kojih dolaze kritike muslimanima i njihovoj vjeri  su narodi koji su davno izgubili nešto što se zove čast, čednost i kao što to naš narod kaže «obraz». Oni ne mogu ni zamisliti da bi neko od njih mogao da oženi čednu djevojku koja prije stupanja u brak nije imala na desetine «probnih» odnosa sa drugim muškarcima. Drugo, izrazito je mali broj čestitih brakova, tj. brakova u kojima muž nije nevjeran svojoj ženi i obrnuto. Treće, veliki broj njih ne bi smio garantovati da djeca koja se na papiru vode kao njegova da su i uistinu njegova. Četvrto, sve vrste nemorala su došle od njih, pornografija, homoseksualizam, pedofilija, i mnogi drugi poroci s kojim mi danas živimo i imamo problema.

Pa ko je onda opterećen tim stvarima ? I u svemu tome, pored ovako jasnih činjenica, ono što najviše jednog muslimani boli je pomisao da se njihovim stavovima i kritikama pridružuju veliki broj onih koji nose muslimanska imena. Muslimani su moralan narod koji je i pored naopakog zemana u kome se nazali uspio, zahvaljujući baš vjeri, da očuva svoju čast. Ako je islam dozvolio brak sa više žena to znači da ga je naredio svakome. Nego je ostavio na izbor onima koji su to u stanju da učine zbog, kako smo naveli, mnogostruke koristi.»A ako strahujete da nećete pravedni biti, onda samo sa jednom…» (en-Nisa 3)

Često se postavlja i pitanje zašto nije dozvoljeno ženama da imaju više muškaraca kako bi bili jednakopravni? Odgovor je jednostavan, čovjek koji ima više žena tačno se zna ko je kojem dijetu otac i majka dok bi u slučaju kada sa ženom spava više muškarac teško utvrditi ko je tačno otac tom djetetu. Iako kažemo da je to danas možda i moguće dokazati ostaje problem priznavanja jednog od očeva i problematika koja može oko toga nastati. A isto tako ko bi bio «glava» kuće u kojoj je više muževa u znamo da to žena nije  u stanju da bude.

Pozitivnosti višeženstva

-         sprečavanje nemorala

-         ostavljanje mogućnosti da što više žena nađe svoga staratelja pa makar i u poznijim godinama  

-         povećavanje nafake

-         briga o jetimima

-         povećavanje broja muslimana što je i te kako bitno

-         jačanje međuljudskih odnosa sklapanjem više brakova među ljudima tako da jedan čovjek se veže za više familija.

-         Praktikovanje jednog od sunneta Allahova Poslanika sallallahu alejhi we sellem

-         Razlikovanje od drugih ne muslimanskih naroda

Svoju vjeru učimo od svojem uleme a ne od orijentalista i onih koji o njoj govore s neprijateljskog aspekta. Nemoguće je da neprijatelj o svome neprijatelju priča pozitivne i lijepe stvari jer je njegov cilj da ga što više ocrni u očima drugih. Naša vjera je naš ponos!

Pripremio Muhamed Ikanovic prof.
preuzeto sa: http://www.studio-din.com
Poligamija
<< 07/2009 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031